Funktionell träning

Soma Move

Denna träningsform ger dig all träning du behöver såsom kondition, styrka, spänst, balans, rörlighet och koordination samtidigt.Vi jobbar med kroppen som en enhet och vi strävar efter att mjuka upp och skapa en förlängning. Kropp och sinne flyter samman med andningen och närvaro. SOMA MOVE är en holistisk rörelseform som bygger på att göra effektiva, flödande rörelser för en naturlig vältränad kropp. Vi eftersträvar att följa det naturliga i en rörelse. Det är en gruppträningsform då vi gärna tränar i mindre grupper, samtidigt som varje rörelse görs helt individuellt i egen rytm, egen kraft och eget fokus med hjälp av ledarens instruktioner. Därför passar den alla, nybörjare som de som tränar mycket.

Denna klass är atletisk, svettig och fysiskt ansträngande samtidigt som vi vill skapa en mjukhet och ett rytmiskt flöde.

Löpfys (utomhus)

Löpning är en enormt krävande sport och påfrestning på kroppen.

Styrketräning där det ingår både rörlighet, balans och styrka med spänstinslag är superviktigt för dig som löptränar. Det hjälper dig att stärka kroppen och därmed hålla dig skadefri. I denna klass fokuserar vi på att stärka upp de delar du behöver för att bli en starkare, effektivare och mer uthållig löpare såsom fötter, vader, baksida och framsida lår, säte, höft och mage.

En god löpteknik kräver att du är medveten kring din kropps styrkor men även svagheter. Den kräver att du har god muskelstyrka, stabilitet, rörlighet, balans och är plyometriskt stark.

Puls & Core


Fightfys

Fightfys startade då vi väldigt ofta fick höra att folk älskade träningen och teknikerna men inte att sparras mot folk eller få slag på sig. Fightfys som träningsform är perfekt för dig som vill lära dig sparkar och slag och samtidigt komma i toppform utan att behöva tänka på att gå från passet med en blåtira. På dessa pass tränar du hela kroppen, musklerna, koordinationen och inte minst konditionen. Du får även förståelse för rörelseenergi och mental styrka. Träningen sker parvis där man turas om att hålla mittsar men du behöver inte tänka på att ha någon att gå med då det alltid finns andra på passet.